Kuren is huren #Filemon

31-08-2018

Laat ik direct met de deur in huis vallen. Na één aflevering te hebben afgewacht spat ik werkelijk uit elkaar van irritatie! Het programma van #Filemon Wesselink, "Filemon Staat Strak" trekt nu inmiddels twee donderdagavonden mijn aandacht. Het programma van BNN is in de fitnesswereld matig enthousiast ontvangen. Open minded ben ik gaan kijken naar zijn onderzoek met als onderzoeksvraag: één keer in zijn leven een killerbody trainen.
https://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/353832

Dat ik inmiddels alles behalve enthousiast ben over het programma heeft niet alleen te maken met Filemon's groter hunker naar anabole steroïde, maar ook de werkwijze van de Personal Trainer genaamd Johnny Fernand. Uitspraken als: "Het ziet er niet uit vriend.... Hoe langer ik er naar kijk, hoe misselijker ik er van wordt." als Filemon in zijn boxershort staat tijdens een tussentijdse meting of "Ben je stiekem niet gewoon een vrouw?"op het moment dat Filemon zijn frustraties uit over zijn voortgang, geven mij dat als Personal Trainer de rillingen!

Filemon wil graag zijn lichaamsvetpercentage verminderen en geeft aan dat zijn lokaal buikvet een groot issue voor hem is. Dan wordt er door zijn Personal Trainer naar zijn hoofd geslingerd: "Ik had ook verwacht dat het traject sneller zou verlopen" maar: "Buikvet trainen is erg lastig", "jij hebt gewoon meer vrouwelijke hormonen" Are you seriously?! Dat is dus de tweede keer dat de Personal Trainer tegen Filemon zegt dat hij meer vrouwelijke hormonen heeft, alsof de eerste keer niet al erg genoeg is! Daarbij laten we even buiten beschouwing dat deze conclusie nergens op gebaseerd is! Johnny Fernand heeft in ruim vijf minuten zijn klant volledig afgebrand. Bye Bye self-confidence! 

Johnny, ben jij een voorbeeld voor het vak van Personal Trainers?! 

Johnny je weet van te voren dat je niet geïsoleerd spiergroepen kunt trainen, je weet ook dat je een uitdaging aangaat. Heb je er überhaupt over nagedacht welk traject je ging bewandelen met jouw klant? Je stopt je klant vol met voeding en shakes, terwijl de wens van de klant is, het lichaamsvetpercentage verminderen. Je ziet aan zijn lichaam dat zijn lichaamsvetpercentage te hoog is. Een traject van lichaamsspierpercentage bijkomen EN lichaamsvetpercentage verminderen is een traject die zeker niet tegelijkertijd kan verlopen. Is het dan vreemd wanneer er niet voldoende resultaat behaald is? Je wil de training nu gaan aanpassen, wat een conclusie! Je klant is nu inmiddels een stuk minder gemotiveerd dan 3 maanden geleden, niet erg raar natuurlijk. Daarbij mocht Filemon tijdens de eerste drie maanden ook nog wijn drinken.... Toegestaan door jou Johnny...

Why?!

Dan je onderbouwing waarom de resultaten minder goed zijn tijdens de drie maanden meting: "Geen doorbloeding in de buikspieren?" "Geen hitte op de buik?" Echt niet?! Als ik nu mijn hand op mijn buik leg voelt mijn buik niet koud aan hoor... netjes een 37 graden! Wat een onzin argumenten om aan te duiden dat de voortgang niet zoals gewenst is. Dat je als Personal Trainer eerlijk bent over het feit dat je meer resultaten had verwacht dat is tot daar aan toe, echter kun en mag je nooit jouw klant de grond in boren! Wat creëer je? Een negatieve spiraal waardoor jouw klant alles behalve gemotiveerd blijft! En dat heb je nou net niet nodig tijdens zo'n traject #not.
Na dit totale fiasco van Personal Trainer Johnny Fernand wordt Filemon alleen maar nieuwsgieriger naar Anabole steroïde, wat logisch is. Als het na 3 maanden niet lukt dan hebben we wel hulpmiddelen nodig toch?? NOT! In de eerste aflevering stelde Filemon al een x-aantal vragen over anabole maar de tweede aflevering stond inmiddels volledig in het teken van dit middel. Zijn aandacht is getrokken en hij probeert uit te zoeken wat de voor- en nadelen zijn van het gebruik. Na het opsommen van de voordelen is zijn grote hunker naar dit middel bevestigd. Filemon heeft een besluit genomen... "Ik ga anabole steroïde gebruiken''. Slechts na drie maanden trainen is Filemon volledig overtuigd dat hij een spuit nodig heeft om zijn doelstellingen te behalen. "Ik moet het halen'' zegt hij in de camera nog eens. Dan laat ik nu maar de zogenoemde newbie gains achterwegen, waar hij al veel resultaat mee moet boeken *zucht*.

Beste toekomstige personal trainingsklanten,
Johnny Fernand is niet het modelvoorbeeld Personal Trainer. Ik kijk naar hem en keur dit gedrag af. Personal Trainers steunen, motiveren en stimuleren jou door de training heen. Ze zeiken je niet af en zeggen al helemaal niet dat je teveel vrouwelijke hormonen hebt. Personal Trainers zijn deskundig in de fitness branche en weten wat de beste manier is om te trainen met de daarbij behorende fitness technieken.

Filemon veel succes met de hoekige Musculus Pectoralis Major (grote borstspier), je eigen gekweekte houtblok Musculus Deltoideus (schouderspier) en opgeblazen Musculus Trapezius (nek/rugspier). na het kuren. En vergeet niet... kuren is huren dus kom je er nooit meer vanaf!
https://www.npo.nl/filemon-staat-strak/10-03-2016/BNN_101378072 


Geschreven door Roxanne van Berkel

©2021 Personal Training Be You, Oosterparkweg 35A, 2985 SX Ridderkerk
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin